You are currently viewing Employer branding – tylko sesja zdjęciowa, czy może coś więcej?

Employer branding – tylko sesja zdjęciowa, czy może coś więcej?

BRANDING to słowo niezwykle pojemne. Mieści każdy aspekt dotyczący działalności Twojej firmy. Jeżeli skorzystasz z niego świadomie, poprawi atrakcyjność przedsiębiorstwa na rynku pracy. Jak? Wystąpi w duecie. Jako EMPLOYER BRANDING pomoże obsadzić stanowiska najlepszymi kandydatami. Przedstawi pożądane miejsce pracy. Czego jeszcze dotyka employer branding i jaką rolę odgrywa w nim fotografia? To zagadnienia, których dotknę w tym artykule. 

Czym jest employer branding?

Twoja firma nieustannie randkuje. Nawet jeżeli nie masz świadomości, że tak się dzieje, wysyła sygnały wizualne do otoczenia. Jakie jest pierwsze wrażenie odbiorców? Odpowiedź na to pytanie zawiera najważniejsze założenia employer branding. To sposób postrzegania marki pracodawcy przez wszystkich kandydatów. Mam tu na myśli tych obecnych, potencjalnych, ale także byłych pracowników. 

W ramach employer branding budujesz wizerunek atrakcyjnego miejsca pracy. Podkreślasz wartości i kulturę organizacji. Employer branding to komunikat, który rozwija odpowiedź na pytanie: „dlaczego warto do nas dołączyć?”

Dlaczego employer branding jest tak ważny?

Pozycję firmy na rynku śledzi nie tylko konkurencja. Patrzą na nią przede wszystkim pracownicy. 

OBECNI, ci którzy są już „na pokładzie” firmy będą zdecydowanie bardziej zaangażowani w swoją pracę, jeżeli wykonują ją dla pracodawcy z silną marką osobistą. Employer branding to w tym przypadku narzędzie do obniżenia rotacji pracowników i zmniejszenia kosztów zatrudnienia. 

POSZUKUJĄCY pracy, nim dołączą do Twojej firmy, biorą pod uwagę pozycję marki. Największą przeszkodą w aplikacji może okazać się brak świadomości, jak to jest pracować w Twojej firmie. Doświadczenie byłych i obecnych pracowników poprawia Twoją renomę jako pracodawcy. A tym samym wysyła komunikat „dołącz do nas”

Personal branding wykracza poza tradycyjny marketing. Daje ludziom wgląd w to, kim jesteś. W zależności od ujęcia pokazujesz wartości, które cenisz, podejście do klienta albo sposób, w jaki pracujesz na co dzień. Zwracasz uwagę na detale, które łączą Cię z odbiorcami na poziomie bardzo osobistym.

Fotografia, a employer branding

Fotografia i employer branding łączy jeden mianownik – obraz. To za pośrednictwem zdjęć wysyłasz jasne komunikaty swoim odbiorcom. Profesjonalne zdjęcia budują pozytywny wizerunek w umysłach potencjalnych kandydatów. W jaki sposób?

Zdjęcia employer branding podkreślają autentyczność. Pokazują, że za znakiem firmowym, kulturą organizacji i logo stoją ludzie. Gdy pokażesz środowisko, w którym pracują na co dzień, pomożesz kandydatowi wczuć się w atmosferę panującą na co dzień w biurze. Ten aspekt ma drugie dno. 

Jeżeli Twoi pracownicy biorą udział w sesji zdjęciowej i prezentują kulturę pracy, zwiększa to wiarygodność Twoich treści. Potencjalny kandydat czuje się pewniej widząc, że aplikuje do miejsca promującego rzeczywiste środowisko. Chce stać się jego częścią.

Fotografia może pokazać Twoją firmę „od zaplecza”. Oko obiektywu pomoże Twojej firmie wyróżnić się na tle konkurencji. A to już pierwszy krok, by Twoja marka zapisała się w pamięci odbiorcy. Pozytywnie zapisała 🙂

Sesja employer branding wykorzystasz, gdzie tylko zechcesz. Zdjęcia z pewnością pojawią się w środowisku online, w którym jest też Twoja firma. To właśnie tam kandydaci szukają swojego wymarzonego pracodawcy. To zdjęcia wpłyną na pierwsze wrażenie odbiorcy. Jak myślisz, dostaniesz lajka? 😉 

Skoro siłą Twojego biznesu są ludzie, wykorzystaj to, by zwiększyć zaangażowanie pracowników. Włączenie ich do wizualizacji Twojej firmy sprawi, że poczują się częścią ważnej całości. Będą ambasadorami. Brzmi poważnie, prawda?

Fotografka od employer branding

W tej pięknej odzie o employer brandingu jest malutkie „ale”. Wyczytałeś szereg korzyści związanych z organizacją profesjonalnej sesji firmowej. Jednak czy wiesz jak się do niej zabrać i od czego zacząć? Na początek zachęcam do przeczytania artykułu, który odpowiednio przygotuje Cię do tego proces

Potem zdecyduj, czy chcesz odbyć tę przygodę ze mną u boku. Zrób szybki skok do mojej Oferty, by dowiedzieć się, w czym i jak mogę Ci pomóc. A jeżeli uznasz, że jest nam po drodze, napisz do mnie.

Employer branding to więcej niż tylko modne hasło. Potraktuj ją jak inwestycję w przyszłość Twojej firmy. Zbuduj wizerunek, który zaprocentuje. Każde zdjęcie to szansa na opowiedzenie historii. Wykorzystaj tę wiedzę mądrze, a rezultaty mogą przerosnąć Twoje oczekiwania.

Dodaj komentarz