Gdy zastanawiasz się nad profesjonalną sesją fotograficzną, możesz zadawać sobie pytanie, czy lepiej, aby była to sesja wizerunkowa, czy też może biznesowa. No i na czym tak naprawdę polega różnica?
Zarówno sesje biznesowe, jak i wizerunkowe opierają się na ujęciach portretowych, które mają za zadanie pokazać kim jesteś i czym się zajmujesz.
Celem obydwu jest zobrazowanie Twojego wizerunku w biznesie, co pomaga w dotarciu do klienta i kreowaniu właściwego odbioru Twoich działań.
Zdjęcia z takich sesji możesz wykorzystać na stronie internetowej, w mediach społecznościowych, prezentacjach czy wszelkich działaniach marketingowych.
Tym, co odróżnia je od siebie, jest ich charakter oraz używane środki przekazu.
SESJE BIZNESOWE
Takie sesje polecam przede wszystkim dla większych firm, zespołów oraz dla zawodów, gdzie na pierwszym miejscu jest profesjonalizm i oficjalne stosunki. Mogą być zarówno indywidualne, jak i dla wszystkich członków zespołu. Ukazują profesjonalizm danej osoby czy firmy oraz kompetencje biznesowe.
Jaki jest cel sesji biznesowej?
Głównym celem takiej sesji jest ukazanie Twojego wizerunku jako eksperta i profesjonalisty w danej branży.
Dlatego do sesji biznesowej wybiera się najczęściej profesjonalne studio fotograficzne lub siedzibę firmy. A zdjęcia są zazwyczaj robione na jednolitym tle. Ważna jest ich spójność, ale jednocześnie podkreślenie cech indywidualnych pracowników.
Do sesji biznesowych zdecydowanie zalecam bardziej formalny i klasyczny ubiór w stonowanych kolorach. Najlepszy będzie strój przystający do otoczenia biznesowego np. koszule i marynarki.
SESJE WIZERUNKOWE
Te sesje są często bardziej swobodne w formie. Polecam je w szczególności dla małych biznesów i marek osobistych, które pragną pokazać swój indywidualny charakter.
Zdjęcia mogą być wykonywane w różnych miejscach (również w plenerze), w kolorystyce kojarzącej się z marką. Co więcej, w kompozycjach, które pasują do jej sposobu komunikacji. W luźniejszy niż sesje biznesowe sposób, możesz pokazać autentyczny i naturalny wizerunek Twojej marki oraz jej główny przekaz.
Jaki jest cel sesji wizerunkowej?
Patrząc na Twoje zdjęcia wizerunkowe — odbiorca powinien od razu skojarzyć, jaki to typ marki. Co więcej — Ma poczuć jej styl i charakter. Idealnie, gdyby od razu przywodziły na myśl skojarzenie z branżą, którą się zajmujesz.
Głównym celem takiej sesji jest pokazanie swojej autentyczności, potencjału oraz wyróżnika, jak również wzbudzenie pozytywnych emocji u odbiorcy. Ważne jest wykreowanie takiego wizerunku, który przybliży Cię do klienta i pozwoli zyskać jego zaufanie.
Przy takich sesjach proponuję mniej formalny strój. Można wybrać to, w czym wyglądamy dobrze, co jest wygodne. Najlepiej to, w czym na co dzień spotykamy się z klientami i co w jakiś sposób kojarzy się z osobowością naszej marki.
Czy już wiesz jaki rodzaj sesji wybrać dla siebie?
Najpierw odpowiedz sobie na pytanie, jak chcesz być widziana w Internecie i jaki profil marki chcesz budować.
- Czy Twój biznes lub rodzaj działalności, czy pracy wymaga wizerunku eksperta i kojarzony jest z klasycznym eleganckim strojem?
- Czy może chcesz (i rodzaj działalności Ci na to pozwala) zbliżyć się do klientów i pokazać się od mniej formalnej strony?
Po takiej analizie wybór między sesją biznesową a wizerunkową stanie się dla Ciebie oczywisty. Zastanów się, do jakich klientów chcesz dotrzeć i w jaki sposób im się przedstawić.
Pamiętaj 👉
Jeśli myślisz o sesji i ciągle wahasz się, czy lepsza dla Ciebie będzie sesja biznesowa, czy wizerunkowa, napisz do mnie — chętnie pomogę Ci w tym wyborze!
Mam nadzieję, że moje wskazówki i opisy pomogą Ci wybrać odpowiedni rodzaj sesji dla siebie i rozwieją wątpliwości! Jeśli się zdecydujesz na którąś z tych opcji — serdecznie zapraszam do mojego studia lub w plener!